לחץ על התמונה.

המלצות להצגה ' המסע אל הנשר הגדול'



ליצירת קשר- 0508-440042

‏המלצה להצגה -"המסע אל הנשר הגדול"
‏ההצגה - "המסע אל הנשר הגדול" מצליחה לשלב בהומור רב עובדות מההסטוריה היהודית ושאלות דתיות פילוסופיות .ההצגה שובת הלב אורגת עובדות חשובות אלה בתוך עלילה בלשית מרתקת המצליחה לאזן באופן מענין בין הקל לכבד .
‏מושגים חשובים בתולדות ההסטוריה היהודית ובפילוסופיה בכלל מוגשים לצופה הצעיר והבוגר ,הדתי והחילוני באופן שאינו מאיים אלא מרתק ומגרה את הצופה להמשיך ולחקור בנושא גם לאחר הצפיה . את משחקם של השחקנים ,ובעיקר של עמירם גבריאל ראוי לשבח כן ירבו הצגות כגון אלו .
‏ד"ר דליה כהן קנוהל
‏מכללת בית ברל -המסלול המשותף עם האוניברסיטה הפתוחה מכללת אמונה לאומנויות .



‏המלצה להצגה -"המסע אל הנשר הגדול "
‏כל מי שמצוי בהוראת ההיסטוריה מודע לקושי הרב הניצב בפני מורות ומורים ליצור עניין והזדהות בקרב תלמידיהם. קושי זה אינו פוסח על הוראת ההיסטוריה היהודית והוא משותף, כמו כן, למורים המלמדים במערכת החינוך הדתית והחילונית כאחד. ההתמודדות עם קושי זה הובילה מחנכים רבים לחשוב על "אמצעים בלתי-קונוונציונליים" בהוראת ההיסטוריה. במסגרת מאמצים אלה אנו
‏,
‏עדים לשימוש נרחב שנעשה בסרטים, מחזות והפעלה אקטיבית של התלמידים.
‏ההצגה "בעקבות הנשר הגדול" מהווה דוגמא מוצלחת לשימוש באמצעים מסוג זה. היא רלוונטית לתוכניות הלימודים העוסקת בהיסטוריה ובפילוסופיה יהודית של ימי ביניים. כידוע, גם שם נתקלים המורים בקושי לא מועט בהוראת תכנים הכוללים מושגים חשובים כגון הספר "מורה נבוכים ",איגרת תימן", איגרת השמד" וכן סוגיות תיאולוגיות מורכבות. הניסיון לחבר את התלמידים לתקופה זו יוצר לעיתים גם התנגדות בקרבם משום שהם נוטים לראות בה חוליה נוספת בשרשרת "מיגעת ומעיקה של רדיפות ושמד" שאליה חשוף היה העם היהודי לדורותיו. כיצד ניתן ללמד נושאים אלה אחרת? כיצד ניתן לדבר על מושגים וסוגיות מסוג זה מבלי לשעמם את התלמידים ומבלי ליצור ניכור בקרבם? כנאמר ,זהו האתגר שעמד למול יוצריה של ההצגה "המסע אל הנשר הגדול" . לדעתי הצגה זו מתמודדת יפה עם אתגר זה. היא מצליחה להפיח רוח חיים ב"חומרים היסטוריים דוממים". יוצריה של ההצגה מצליחים באופן מרשים להעביר לתלמידים תכנים שעד כה נתפסו בעיניהם מנותקים מהווייתם ומניסיון חייהם. ההצגה מקיצה את ההיסטוריה משנתה והופכת אותה לדרמה חיה, תוך שהיא מדגישה את הרלוונטיות שלה לחייהם של התלמידים, כאן ועכשיו.
‏אשר על כן אני ממליץ בחום על הצגה זו לתלמידים דתיים ולא-דתיים כאחד. לדעתי היא מספקת חוויה מרתקת עבור התלמידים וללא ספק ניתן לנצלה כדי לעורר עניין מתמשך אצלם. אני בהחלט רואה כיצד ניתן לשלבה במערך שיעורים הכולל דיון וקריאה נוספת בנושאים ההיסטוריים שבהם היא מטפלת.
‏פרופסור יוסי יונה
‏המחלקה לחינוך ,אוניברסיטת בן גוריון בנגב

אין תגובות: